Osoby regularnie kupujące bilety na różnego typu wydarzenia muzyczne, artystyczne czy sportowe – zapewne niejednokrotnie spotkały się z sytuacją, kiedy zakup wejściówki jest już niemożliwy (nawet kilka chwil po ich pojawieniu się na stronie!). Nierzadko, od momentu pojawienia się biletów do czasu całkowitego ich wyprzedania, mija kilkanaście minut – co sprawia, że osoby chcące uczestniczyć w evencie, niestety nie mają już możliwości bezpiecznego zakupu biletu w dobrej cenie. Oczywiście, wejściówki na najpopularniejsze wydarzenia bez problemu znajdziemy na stronach, umożliwiających wystawianie produktów na sprzedaż – jednak korzystając z transakcji za ich pośrednictwem, warto mieć na uwadze, że możemy zostać oszukani, a co za tym idzie, nie dostaniemy ani biletu, ani też nie odzyskamy środków finansowych.
Bilety na wydarzenia kupowane przez boty
Tego typu zjawisko nie wzięło się samo z siebie – wszystko za sprawą okupowania stron przez boty, które (moment po nabyciu wejściówki) oferują je w zawyżonych cenach. Jaki jest cel tego typu działań? Oczywiście – chęć szybkiego zarobku. Luźna ochrona na platformach sprzedażowych zwiększa ryzyko oszustwa i skalpowania, czyli podejmowania krótkoterminowych kroków, z wykorzystaniem bardzo prawdopodobnych ruchów rynku. W tej sytuacji jest to oczywiście zakup sporej ilości biletów w krótkim czasie – bazujący na obserwacji dużego zainteresowania wokół danego wydarzenia (na przykład koncertu zagranicznego bandu). Niestety – to właśnie obecność botów na stronach sprzedażowych sprawia, że coraz więcej z nas podchodzi sceptycznie do procesów zakupowych na popularnych serwisach, preferując tym samym sprawdzone, bezpieczne systemy sprzedaży biletów.
Statystyki i Skala
Jednak zakup wejściówki w mocno zawyżonej cenie to niejedyne zagrożenie jakie czeka na nas w tej sytuacji – to także ryzyko wyłudzenia danych, wysyłka niewłaściwych biletów, zainfekowanie sprzętu wirusami. Bez wątpienia tego typu działanie uznawane jest za cyberprzestępstwo – które możemy zgłosić odpowiednim organom. W samym województwie łódzkim w 2016 roku policja zarejestrowała 2971 przypadków oszustw – jak podają statystki, ta liczba rośnie z roku na rok (mimo wzrastającej świadomości tego jak ważne jest bezpieczeństwo w sieci – także podczas dokonywania transakcji). Niestety, każdego dnia w serwisach społecznościowych – i tych dedykowanych sprzedaży – możemy zauważyć proces wystawiania kolejnych biletów, kuszących nas hasłami takimi jak „ostatnie wolne miejsca” czy „dziś wysyłka”. Wielu z nas w takich sytuacjach działa impulsywnie – „nabijając kieszeń” nieuczciwym nabywcom wejściówek. Pamiętajmy, by – zauważając w Internecie budzące nasze wątpliwości ogłoszenie czy aukcję – jak najszybciej zareagować, zgłaszając wystawcę działowi bezpieczeństwa portalu. Na co dzień warto mieć na uwadze także edukowanie dzieci i seniorów w tym zakresie.
Rozwiązania Problemu
Jak rozwiązać ten coraz bardziej rozwijający się problem? Korzystając z nowoczesnych, zapewniających bezpieczeństwo narzędzi – takich jak system sprzedaży biletów Ekobilet, który daje nam pełną kontrolę nad procesem sprzedaży, zapewniając przy tym równe szanse zakupowe. To właśnie elastyczne skalowanie serwerów w kontekście zwiększania ruchu sprawia, że korzystający z Ekobiletu Klienci, mogą czuć się bezpiecznie i komfortowo. Ciekawym rozwiązaniem w praktycznym systemie sprzedaży biletów jest możliwość samodzielnego ustawienia limitów transakcyjnych w kontekście pojedynczego typu biletów lub danego eventu, co znacząco przyczynia się do zminimalizowania ryzyka oszustw oraz sprzedaży wejściówek botom. Nic dziwnego, że tak wielu – chcących zapewnić poczucie bezpieczeństwa Klientom – przedsiębiorców, decyduje się na korzystanie z funkcjonalnych, nowoczesnych systemów sprzedaży biletów.
Materiał zewnętrzny